חשיבה אורגנית בשיווק דיגיטלי: מה זה אומר?

*האתר נמצא בשלבי בנייה ולכן התוכן בו ראשוני ועולה לאתר בהדרגה. בשל משבר הקורונה בחרנו להעלות את התכנים, על אף שהם ראשוניים, על מנת לתת מענה לשינויים המהירים שהביא איתו המשבר.

שיעור זה נכתב ומועבר על ידי ד"ר אוהד שקד

🎯 מטרת השיעור:  בשיעור כפול זה הפותח את סדנת החשיבה האורגנית לשיווק דיגיטלי - מעוברות נקודות היסוד של החשיבה האורגנית בשיווק הדיגיטלי. גילום דיגטלי של חשיבה שיווקית המתפתחת לאט, באופן טבעי עם צמיחה טבעית של עסק - עם מעט התערבויות מבחוץ. בחלק זה אנו מבינים את ההבדלים שיש בין חשיבה זו לחשיבה של "קידום" או "השקה" בעולם הדיגיטל, וכיצד הגישות הללו מתאימות לעסקים שונים ובמצבים שונים, ולמעשה ברוב הזמן משלימות האחת את השניה.

📚 שיעור זה עובר במסגרת הקורסים הבאים:שיעור זה מתקיים בצורות כאלו ואחרות: בקורסים העוסקים בשיווק דיגיטלי מתקדם - חשיבה אורגנית, עיצוב מערכות שיווקיות מבוססות אינטרנט ומבוא לשיווק.

📝תוצרי השיעור: בסיום מוצלח של שיעור כפול זה, המשתתפים יגדירו את הפרוייקט שלהם לצורך הסדנה / הקורס, את המטרות הכלליות ואת האסטרטגיה הבסיסית של עבודתם בעולם הדיגיטל.

🕒 משך השיעור: שני חלקים בני שלוש שעות.

פתיחה והסבר לסדנה

סדנה זו המיועדת למתקדמים. לא לכאלו שהתחילו אתמול את העבודה שלהם בעולם הדיגיטל, הסדנה מסבירה על צורת החשיבה של העולם האורגני. לא לטעות, לא מדובר על סדנת SEO, אלא על משהו עקרוני יותר, בסיסי, המתייחס להבנה של צמיחה אורגנית בין עם בקידום אתר במנועי חיפוש, אך גם בהצמחת קהילה, או יצירת רשימת תפוצה.

ההגדרה לשיווק אורגני, הוא שיווק הצומח עם העסק באופן טבעי, ולא צמיחה מהירה הנובעת מהתערבות חיצונית או לא טבעית כפי שקורה למשל בפרסום ממומן או תוכניות השקה כאלו ו/או אחרות. מטבע הדברים פילוסופיה שיווקית זו היא לא מושלמת, יש לה יתרונות, יש לה חסרונות – וברוב הפעמים צריך לעבוד איתה במשותף עם  צורות שיווק דיגיטליות נוספות. במהלך השעות הראשונות של הסדנה, אנו מדברים על החשיבה השיווקית האורגנית, על הדומה והמפריד בינה לבין צורות שיווק דיגיטליות אחרות.

חשיבה שיווקית דיגיטלית יתרנות וחסרונותחשיבה שיווקית דיגיטלית יתרנות וחסרונות

אז על מה אנו חושבים - כשאנו חושבים על חשיבה אורגנית?

אנו חושבים על הטווח הארוך – לפעמים בשנים.
המטרה שלנו בחשיבה האורגנית – היא כל הזמן להיות רלוונטיים וכל הזמן לייצר סמכות אל מול הלקוח / משתמש שלי. לכן, אנו חושבים בדיגיטל גדול ורחב – אך ממוקד בלקוח ובמשתמש שלנו. אנו עובדים על פי תוכנית, אסטרטגית לאורך זמן – התוכנית לעיתים יכולה להשתנות על בסיס המגע המתמיד עם הלקוח והמשתמש שלנו.
על כל ההיבטים הללו אנו מדברים בחלק השני של שיעורים אילו.

על מה אנו חושבים – כשאנו חושבים על חשיבה אורגנית?

מטלה מסכמת של שיעור זה

מטרה: מטרת המטלה המסכמת של שיעור כפול זה הוא להתניע את הפרוייקט ולחבר את החשיבה התיאורטית על שיווק דיגיטלי אורגני לתוך הפרוייקט אותו תייצרו בסדנה.

בנו מסמך הכולל את הפרטים הבאים:

  • מהו הוא עסק אותו אתם מקדמים?
  • מה לדעתכם הפלטפורמה הנכונה לכך?
  • מי הוא הלקוח אליו תרצו לפנות ואילו מטרות תציבו לפרוייקט זה?

זכרו! אל תפחדו לשגות. מדובר בחשיבה ראשונית. על כלל השאלות הנ”ל נעבוד בשיעורים הבאים של הסדנה.

זוהי רק טעימה מהקורס כולו, תוכלו לקבל גישה לכלל תכני הקורס באמצעות הזנת הפרטים שלכם בטופס הזה.

לכלל השיעורים בקורס ניתן להיכנס לעמוד שיווק דיגיטלי מתקדם – חשיבה אורגנית.