ד"ר אוהד שקד

 

ד”ר אוהד שקד הוא יזם, מרצה וחוקר מוערך.

אוהד הוא הבעלים של חברת “הכל על מידע, שיווק ומחקר תיירותי בע”מ” והעורך הראשי של האתרים diginfo.co.il ו-hakolal.co.il. במסגרת עבודה זו נחשפים לתכנים בעריכתו של אוהד עשרות אלפי גולשים בכל יום במגוון פלטפורמות ומדיות שונות.

במסגרת עבודתו האקדמית אוהד עוסק רבות בהיבטים של התנהגויות שיווקיות, ניהוליות וחברתית-פוליטיות בעידן המידע. הוא ראש ההתמחות לשיווק טכנולוגיות, מידע ותקשורת (ICT) במחלקה לשיווק טכנולוגי, שבמכללה האקדמית ספיר, והמנהל האקדמי של מיזם PrACTica ללימודי יזמות מעשית.
אוהד הקים יחד עם שותפים נוספים שתי מעבדות מחקר: מעבדה לשיווק של העסקים הקטנים והמעבדה לחקר תיירות דיגיטלית.
הוא מרצה גם בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, באקדמיה של בית הספר לטייס ובבית הספר פו”ם אלון.

צילום: אדוה אודיה עוגן, שיווק ויח”צ המכללה האקדמית ספיר

התואר הראשון של אוהד הינו במדעי המדינה, צבא וביטחון, התואר השני במדעי המדינה ואת התואר השלישי עשה בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ובבית הספר לפסיכולוגיה של המרכז הבין-תחומי הרצליה, בהנחייתם של פרופ’ דפנה קנטי, פרופ’ עירן הלפרין ופרופ’ תמר שגיא.

בין מאמריו ומחקריו האקדמיים שפורסמו או נכתבים כעת ניתן למנות:

  • מחקרים העוסקים בתפר שבין דיגיטל ומידע להתנהגות – מחקרים הבודקים התמקדות משתמשים בדובר וירטואלי והשפעת מסריו, השפעות עמדתיות ורגשיות של שימוש במערכת מגע מדומה דיגיטלי בין קבוצות (אותה פיתח) על המשתמשים, השפעה של אפליקציות ומשחק על המשתמשים ועיצוב רובוטים להנחיית מפגשים בין קבוצות.
  • מחקרים העוסקים בתחום הניהול והשיווק של עסקים קטנים, בדגש על עסקים קטנים בפריפריה ובהתמודדותם עם מצבי משבר.
  • מחקרים העוסקים בתחום שיווק התיירות, כמו מחקרים על התיירות באזור יהודה ושומרון לאחר ההתנתקות, השפעת אירועים חדשותיים על תפיסת יעדים תיירותיים ובחינת עתיד התיירות לאחר מגפת הקורונה.

שיעורים, סדנאות וקורסים לדוגמה אותם אוהד מעביר: עיצוב תוכן דיגיטלי – תיאוריה ומעשה, שיטות מחקר למדעי החברה, חקר שווקים טכנולוגיים, שיווק דיגיטלי מתקדם – חשיבה אורגנית, עיצוב טכנולוגיות שיווקיות מבוססות אינטרנט, מבוא לשיווק ויזמות בעידן המידע, פסיכולוגיה לשינוי חברתי, ניהול ושיווק בעולם החדש.

בעשייתו החברתית אוהד פעיל בקהילה העסקית המקומית בדרום ובנגב, הוא חלק מהקואלציה לקידום עסקי של הנגב, מקיים מפגשים מקצועיים בביתו וכן מפגשים בהובלתו במכללת ספיר הפתוחים לציבור העסקים במרחב הנגב.
בנוסף, אוהד מרצה במכינת “רוח נכון” בירושלים ומשמש כמנהל לחימה בחטיבת הגולן (474) וכקצין באג”ם של פיקוד דרום.

גראנטים במחקרים בהובלה של אוהד:

2020 The Science Ministry Foundation. – In the shade of the coronavirus crisis – Home office and Small Businesses in the Southern Periphery of Israel Coping with a Crisis / three path research Israel

פרסומים אקדמיים של אוהד:

Zancanaro, O., Fachter, S., Canetti,D., Gehrmann,S.,  Shaked, O., Stock, O., Yifat, R., & Vaise, T.  An Automated Mediator for Joint Narratives in a Conflict Situation. Behaviour & Information Technology 2019;

Steinfeld, N., & Shaked, O. Looking my (Enemy?) in the Eyes: Eye tracking study of attention in Simulated Virtual Intergroup Contact and participant emotions, perceptions and positions. Communication Research 2018;

Abraham, V., & Shaked, O. (2022). Political animosity: A novel theoretical framework. Tourism and Hospitality Research, 14673584221145817.‏

 

Submitted Publications

Shaked, O., levi, a., Canetti, D., Saguy, T & Halperin, E. Political ideology moderate’s emotional reaction to simulated virtual intergroup contact. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking;