כלים שמזהים טרנדים הם כלי בוחן להבנה של תהליכים והשוואות התנהגותיות. ניתן ללמוד מהם רבות אם מחפשים בהם מגמות, מייצרים בהם השוואות נכונות ומצליחים להסיק מהם מסקנות שייוקויות. אחד הכלים הפופלארים ביותר הוא גוגל טרנד (Google Ternds( בגלל נוחות, כמות הדאטה שלו והעובדה שהוא חינם. הוא מאפשר לנו לזהות טרנדים במילות החיפוש אותם מחפשים אנשים שונים במקומות שונים ובשפות שונות. היתרונות של הכלי הם כאמור זמינות, מהירות, נוחות והעובדה שאינו עולה גרוש. החיסרון שלו הוא העובדה שהוא לא יכול לרדת לרזולוציות נמוכות (בעייתי בהרבה תחומים לשווקים קטנים כמו ישראל), והעובדה שהוא לא נותן מספרים מוחלטים אלה השוואות יחסיות.
לכן, הוא כלי נהדר להבנה והסקה השוואתית וטרנדים ברמה הכללית שלהם, אבל פחות מתאים להבנה של רזולוציות נמוכות בשוק היעד ולמידה על מספרים מוחלטים (כלומר, הוא ייתן לנו מידע על מה מחפשים יותר ממה, ומתי מחפשים אותו יותר כאשר מדובר על מגמות רחבות). הוא לא ייתן לנו מידע על השאלה כמה באמת מחפשים בפועל את הדברים ולא יתן מידע מפורט על נישות שיווקיות, שבסוף כאנשי שיווק עלינו להכיר אותם.
על אף החסרונות שלו, במיוחד בשוק הישראלי, ובזכות היתרונות הרבים שלו מצאתי אותו ככלי נוח ללמד ולהסביר את הרעיון של זיהוי והבנת מגמות חברתיות לאיש שיווק.