תרגול מפות חום

*האתר נמצא בשלבי בנייה ולכן התוכן בו ראשוני ועולה לאתר בהדרגה. בשל משבר הקורונה בחרנו להעלות את התכנים, על אף שהם ראשוניים, על מנת לתת מענה לשינויים המהירים שהביא איתו המשבר.

תרגיל ראשון

1.מה הנך לומד ממפת חום ולחיצות זאת?

1.1 מה היא הקטגוריה המושכת ביותר באתר?
1.2 כמה אינטראקציה יוצר התוכן העיקרי בעמוד?

1.2.1 האם ניתוח זה מביא אותך לחשוב על שינויים אפשריים בו?
1.2.2 האם יש תוכן שמפריע להעברת המסר המרכזי בעמוד?
1.2.3 האם לתוכן העיקרי בעמוד יש הנעה ברורה לפעולה?

תרגיל שני

2. ממפת הלחיצות של אתר זה:

2.1 מה הן האפליקציות שמושכות הכי הרבה אינטרקציה מהגולשים בעמוד?
2.2 האם הייתם משנים את סדר האפליקציות בעמוד בעקבות מידע זה?
2.3 מה המשמעות בשימוש ב<כפתורים> באתרי אינטרנט ואפליקציות בעינכם?

תרגיל שלישי

3. מה הנך לומד ממפת תנועות העכבר הנ”ל?

3.1 איזה אינטראקציה מקבלים התפריטים השונים בעמוד זה? לפי מפת חום זו, איזה תוכן נכון שיופיע בתפריט העליון/ השמאלי והעליון?
3.2 מה המשמעות של סדר התכנים בכל אחד מהתפריטים – מבחינת הקשב ואינטראצקיה של המשתמשים?

תרגיל רביעי

4. ממפת חום המייצגת גלילה זו. באיזה חלק של התוכן 50% מהגולשים בעמוד אינם רואים?

4.1 מה המשמעות של הנתונים הללו על סידור התכנים שהייתה עושה באתר הנ”ל?
4.2 מה המשמעות של אזור הקליינט בראש העמוד בעינך? האם לאור נתוני הגלילה הייתה מתכנן אותו אחרת?

תרגיל חמישי

5. אנא ענה על אותם שאלות במפת חום זו.

תרגיל שישי

6. ניתוח בונוס – ניתוח מעקב עיניים. מהתבוננות על הנתונים הללו בלבד.

6.1 מה המשמעות של תמונות בתוך התוכן?
6.2 מה המשמעות של כתיבה בפסקאות?
6.3 מה המשמעות של כותרות גדולות?

תרגיל שביעי

7. חשוב על ניסוי (A/B, טסטניג) לפרוייקט הגמר שלך באמצעות מפות חום שיעזור לך להבין איך לשפר את ביצועי התוכן באתר /אפליקציה אותה אתה מקדם.

7.1 חשוב על ניסוי מבוסס לחיצות
7.2 חשוב על ניסוי מבוסס גלילה
7.3 חשוב על ניסוי מבוסס תנועות עכבר